Sunday, April 6, 2014

Baklava yufkasıyla ıspanaklı börek



baklava yufkasiyla ispanakli borek 1




Baklava yufkasını pek çok arkadaşımız beğendiler ama ne yalan söyleyim ben birazcık çekimserim, zamana bıraktım. Bir kaç deneme daha yapayım hele...





Malzemeler:



  • 1 paket baklava yufkası 

  • Eşit oranda su ve zeytinyağı karışımı ( 1 bardak yağ + 1 bardak su) yetmezse yeniden hazırlıyorum.

  • 1 kg ıspanak

  • 1 küçük kuru soğan

  • 1 kase beyaz peynir

  • tuz, pulbiber, karabiber



Yapılışı: 




  • Ispanakları yıkadım, saplarını ayırmadım doğradım.

  • Soğanı doğrayıp üç  kaşık yağda kavurdum, ıspanakları da katıp suyunu çekene kadar pişirdim. Tuzunu, biberini katıp ılıklaşmasını bekledim. Peyniri kattım, isteyen 1 kaşık şeker atabilir.

  • 1 yufkayı yaydım 2 kaşık sosu gezdirdim, 2. ve 3. yufkaya da aynı işlemi uygulayıp üzerine ıspanaklı harçtan serpiştirdim.Rulo yapıp fırın tepsisine dizdim . Yani her ruloya 3 yufka kullandım. 

  • üzerine fırçayla yağlı sulu karışımdan bolca sürdüm, 200 derecede pişirdim. 



Gevrek kıyır kıyır börekler oluyor...



Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın.



No comments:

Post a Comment