Tuesday, December 10, 2013

düz bebek yelekleri

Selam degerli site takipçilerimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün düz bebek yelekleri yazisini yayinlamaya karar verdik.

target=”_blank”


duz bebek yelekleri 1



İp: Nako Baby Lüks Minnoş


Şiş: 4 no


Bu şirin bebek yeleğinin modelini büyük eltimden aldım. Kesin kaynağını bilemiyorum ama onun izniyle burda sizinle paylaşıyorum yapılışınıda.


duz bebek yelekleri 2



duz bebek yelekleri 3



duz bebek yelekleri 4


Yeleğe arkadan başlanıyor ve öne doğru bütün örülüyor, sadece yanlarında dikiş olacak.

Resimlerde bütün sayılarını yazdım.

65+2 kenar için = 67 ilmekle başladım. ( kenarlara 1'er ilmek dikiş için)

5 sıra haraşo ördüm (yani 12 sıra düz)

Örnek kuruluşu;

14 düz, / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 13 düz / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 14 düz

bu örneği kestiğimiz örneğin yanındaki haraşolar 5 sıra olana dek tekrarlıyoruz, sonra örnek yer değiştiriyor.

bu şekilde toplam 6 kez tekrar ettikten sonra;

kenara 14 haraşo, ortaya 39 ilmek 1 düz, 1ters lastik, kenara 14 haraşo yapılacak.

Bu şekildede kenardaki haraşolar (örneğinkide dahil) toplam 25 sıra olunca yaka kesimi yapılacak.

Yaka kesimi;

14 haraşo, 7 ilmek lastik, 25 ilmek kapat, 7 ilmek lastik, 14 haraşo

bu şekilde 8 haraşo sırası ör, sonra ön için ilmek atılacak. (ben 2 ön parçayı ayırıp birlikte ördüm)

Önler;

14 haraşo, 7 lastik, şişe 13 ilmek at

bu şekildede 13 haraşo sırası ör

Sonra yine örneği uyguluyoruz.

14 düz, / 5 düz - 1 dola-3 ber.düz kes- 1 dola - 5 düz / 8 haraşo (kenar)

Örneği 6 kez yer değiştirip tekrarladıktan sonra 5 haraşo sırası örüp bitiriyoruz.

NOT: Eğer kollu yapmak isterseniz arkada ortadaki lastiği başladığımız sırada her iki kenardan şişe 15-20 ilmek atıp arttırabilirsiniz.


duz bebek yelekleri 5



duz bebek yelekleri 6


Bu eltimin ördüğü orjinal yarım kollu hali. Benim ipim tam 1 yumak olmadığı için ben kolsuz yaptım. Siz kollu yapmak isterseniz kenarlardan şişe 15-20 ilmek atarak arttırabilirsiniz.







Bu makale hakkinda daha detayli yazi gorebileceginiz guzel bir web sayfasi : haroşa örgü

No comments:

Post a Comment